Wielu kierowców uważa, że najważniejszą cechą silników spalinowych jest moc. Tymczasem równie ważny jest moment obrotowy. Zobacz dlaczego!
Moment obrotowy sprawia, że auto jest dynamiczne. To właśnie on, zgodnie z II zasadą dynamiki Newtona, przekłada się wprost na przyspieszenie samochodu.
Przedział obrotów silnika, w którym dostępna jest wysoka wartość momentu obrotowego, pozwala kierowcy na dynamiczne przyspieszanie.
Dzięki zastosowaniu turbosprężarki, silniki TSI mają wysoką wartość momentu obrotowego w szerokim zakresie. To pozwala na przyspieszanie już przy niskich obrotach. Takie rozwiązanie sprawia, że samochodem jeździ się przyjemnie, komfortowo, cicho i tanio. Nie trzeba "kręcić" go do wysokich obrotów!
Biorąc pod uwagę najpopularniejszy do niedawna silnik 1.6 MPI (dostępny np. w Škodzie Octavii II), na pierwszy rzut oka może wydawać się, że będzie on naturalnym zwycięzcą ze względu na większą moc (85 KM vs 102 KM).
Mówiąc wprost, autem z silnikiem TSI będzie Ci się jeździć przyjemniej. Rozpędzanie w ruchu miejskim nie wymaga "wkręcania" silnika na wysokie obroty. Podczas wyprzedzania może okazać się, że redukcja biegu wcale nie jest potrzebna. Wyższy bieg możesz włączyć wcześniej, w samochodzie jest ciszej, a stałą prędkość można utrzymać na wysokim biegu przy niższych obroach silnika i - co bardzo ważne - znacząco spada zużycie paliwa.
Zobacz, w których modelach Škody dostępne są silniki TSI. Wybierz jeden z nich dla siebie i ciesz się przyjemnością jazdy!
Poznaj bliżej wybraną Škodę i zabierz ją w trasę