This page is a supplementary page of the opening page. Click the button to get back.
Elroq RS – specyfikacja techniczna

Szczegóły techniczne

Wymiary pojazdu

Wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, pojemność bagażnika.

Bezpieczeństwo

Funkcje bezpieczeństwa

Škoda Elroq RS to samochód, w którym bezpieczeństwo nie zna kompromisów. Oprócz już opisanych systemów bezpieczeństwa, poniższe funkcje dostępne są standardowo lub opcjonalnie:

› Punkty mocowania Isofix i Top Tether do fotelików dziecięcych w zewnętrznych siedzeniach drugiego rzędu. Isofix dostępny jest również dla siedzenia pasażera z przodu.

› W przeciwieństwie do tempomatu, który utrzymuje stałą prędkość, ogranicznik prędkości pozwala kierowcy podróżować dowolną prędkością do wartości z góry ustalonej, ale nie przekroczyć tej wartości.

› ABS zapobiega blokowaniu kół podczas nagłego hamowania lub w trakcie hamowania na śliskiej nawierzchni.

› Dzięki zwiększonemu ciśnieniu hamulcowi, system wspomagania hamowania HBA pomaga kierowcy w sytuacjach wymagających nagłego zatrzymania. Zmniejsza to znacząco drogę hamowania.

› EBD automatycznie optymalizuje ciśnienie hamulcowe i balans całego układu hamulcowego, zapobiegając nadmiernemu hamowaniu tylnych kół.

› ASR zapewnia płynne ruszanie i przyspieszanie bez poślizgu kół na śliskiej nawierzchni. › EDL pomaga przy ruszaniu lub jeździe pod górę przy niskiej przyczepności jednego z napędzanych kół.

› TSA działa, gdy pojazd wyposażony jest w oryginalny zestaw do holowania z własną jednostką sterującą. System działa na zasadzie hamowania jednego lub kilku kół i jednoczesnego zmniejszenia momentu obrotowego silnika w razie potrzeby. System TSA interweniuje i stabilizuje samochód oraz przyczepę.

› XDS+ pomaga kierowcy w trakcie ostrych zakrętów, zapewniając neutralne zachowanie pojazdu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Elektronika sterująca symuluje obecność samoblokującego dyferencjału, poprawiając przyczepność i dynamikę jazdy podczas pokonywania zakrętów. W efekcie pojazd pokonuje zakręty pewniej i naturalniej.

› Monitorowanie ciśnienia w oponach TPM+ informuje kierowcę o stanie ciśnienia w oponach w czasie rzeczywistym. › Migające światła hamulcowe zmniejszają ryzyko kolizji tylnych, zwłaszcza przy dojeżdżaniu do korków na autostradach lub nagłym hamowaniu przed niespodziewaną przeszkodą.

 

Napęd i sterowanie

Napęd na wszystkie koła

Silnik elektryczny zamontowany na tylnej osi jest wspomagany przez drugi silnik elektryczny na przedniej osi. Napęd 4x4 zużywa tylko nieznacznie więcej energii niż napęd na tylne koła. Dodatkowe zużycie energii wynika głównie z dodatkowego ciężaru pojazdu związanego z przednim silnikiem. Taka konstrukcja napędu na cztery koła jest bardziej energooszczędna niż tradycyjny układ z centralnym dyferencjałem międzyosiowym i wałem napędowym.

Wybór trybu jazdy

Dla maksymalnej przyjemności z jazdy, Elroq wyposażony jest w system Driving Mode Select. Dzięki temu samochód oferuje różne tryby, które zmieniają sztywność amortyzatorów oraz inne ustawienia pojazdu. Zmiana konfiguracji samochodu z trybu komfortowego na dynamiczny, sportowy jest możliwa jednym naciśnięciem przycisku.