Wymiary zewnętrzne i wewnętrzne, pojemność bagażnika.
ŠKODA KAROQ to bezpieczeństwo bez kompromisów. Następujące elementy wyposażenia są dostępne w standardzie lub jako opcja:
›Punkty mocowania ISOFIX i Top Tether do zamocowania fotelika dziecięcego na zewnętrznych siedzeniach drugiego rzędu. System ISOFIX jest również dostępny dla fotela pasażera z przodu.
› W przeciwieństwie do tempomatu, który utrzymuje zadaną prędkość, ogranicznik prędkości pozwala kierowcy na jazdę z dowolną prędkością do, ale nie większą niż zaprogramowana wartość.
› ABS zapobiega blokowaniu kół podczas hamowania awaryjnego lub hamowania na śliskiej nawierzchni.
› Poprzez zwiększenie ciśnienia hamowania układ wspomagania hamowania HBA pomaga kierowcy w sytuacjach, w których konieczne jest hamowanie awaryjne. Może to prowadzić do znacznego skrócenia wymaganej drogi hamowania.
› EBD automatycznie optymalizuje ciśnienie hamowania i ogólny bilans hamowania oraz zapobiega nadmiernemu hamowaniu kół tylnych.
› MSR przeciwdziała blokowaniu kół napędowych, które może wystąpić, gdy kierowca zwalnia na gładkiej nawierzchni.
› ASR zapewnia płynne ruszanie i przyspieszanie bez obracania się kół na śliskich nawierzchniach.
› EDL pomaga podczas przyspieszania lub jazdy pod górę przy słabej trakcji pod jednym z kół napędzanych.
› TSA działa, gdy pojazd jest wyposażony w oryginalny zaczep holowniczy z własną jednostką sterującą. System działa na zasadzie hamowania jednego lub kilku kół i jednoczesnego zmniejszania momentu obrotowego silnika w razie potrzeby. System TSA interweniuje i pomaga ustabilizować samochód i przyczepę.
› XDS+ pomaga kierowcy podczas ostrych zakrętów i zapewnia neutralne zachowanie pojazdu podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Elektronika sterująca zasadniczo symuluje obecność samoblokującego mechanizmu różnicowego, aby poprawić trakcję i dynamikę jazdy na zakrętach. W rezultacie pojazd pokonuje zakręty znacznie pewniej i naturalniej. Dzięki systemowi monitorowania ciśnienia w oponach TPM+ kierowca jest zawsze poinformowany o ciśnieniu w oponach.
› Opcjonalna funkcja Hill-Hold Control pomaga kierowcy w bezpiecznym ruszaniu pod górę. System aktywuje się na wzniesieniach o nachyleniu co najmniej pięciu stopni i zapewnia łatwe i bezpieczne ruszanie pod górę bez użycia hamulca ręcznego. System zapobiega staczaniu się samochodu do tyłu lub zgaśnięciu silnika.
› Migające światła hamowania zmniejszają ryzyko uderzenia w tył pojazdu, szczególnie podczas zbliżania się do korków na autostradach lub nagłego hamowania przed niespodziewaną przeszkodą.
ŠKODA KAROQ jest dostępna z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Najnowocześniejszy napęd na wszystkie koła gwarantuje optymalną dynamikę jazdy, najwyższy standard bezpieczeństwa czynnego i oszczędne zużycie paliwa.
Rozdział momentu obrotowego na wszystkie cztery koła odbywa się automatycznie i zależy od warunków jazdy. Idealny moment obrotowy dla tylnej osi jest obliczany przez jednostkę sterującą. Regulacja odbywa się poprzez zmienny nacisk na tarcze sprzęgła.
Dla zapewnienia maksymalnej przyjemności z jazdy, ŠKODA KAROQ może zostać wyposażony w system Dynamic Chassis Control z funkcją Driving Mode Select. Dzięki temu samochód oferuje kilka trybów, które zmieniają zarówno sztywność amortyzatorów, jak i inne ustawienia pojazdu. Zmiana konfiguracji samochodu z trybu komfortowego na sportowy jest tak prosta, jak naciśnięcie przycisku.
Układ Dynamic Chassis Control stale monitoruje, ocenia i reaguje na aktualne zachowanie kierowcy (hamowanie, przyspieszanie, skręcanie) i w zależności od ustawionego trybu dostosowuje charakterystykę tłumienia dla każdego koła z osobna i niezależnie.
Ta funkcja zapewnia ŠKODZIE KAROQ lepsze prowadzenie i zwinność na zakrętach. Progresywny układ kierowniczy zmienia przełożenie w zależności od stopnia skręcenia koła.
Standardowy zestaw naprawczy do opon może być opcjonalnie zastąpiony:
> pełnowymiarowym kołem zapasowym stalowym lub ze stopów lekkich
> stalowe koło dojazdowe zajmujące mało miejsca.
ŠKODA KAROQ ma płaską podłogę bagażnika bez otworu na koło zapasowe. Każdy rodzaj koła zapasowego na pokładzie powoduje, że podłoga bagażnika jest wyższa.