30 sierpnia ŠKODA rozpoczęła nowy etap w historii marki – zaprezentowała odmienione logo i nowy model koncepcyjny ŠKODA VISION 7S oraz ogłosiła przyspieszenie kampanii związanej z e-mobilnością.
30 sierpnia ŠKODA rozpoczęła nowy etap w historii marki – zaprezentowała odmienione logo i nowy model koncepcyjny ŠKODA VISION 7S oraz ogłosiła przyspieszenie kampanii związanej z e-mobilnością.
– To szczególny dzień w historii ŠKODA AUTO – podkreśla Klaus Zellmer, dyrektor generalny ŠKODA AUTO. – Odsłaniamy naszą nową identyfikację marki, w tym nowe logo i aktualizację CI. Dzięki studium koncepcyjnemu modelu VISION 7S udostępniamy zapowiedź całkowicie nowej ŠKODY, która dopełni nasze portfolio produktów i bazy klientów. Ponadto znacznie przyspieszamy kampanię związaną z elektromobilnością. Już do 2026 r. wprowadzimy trzy dodatkowe, całkowicie elektryczne modele, a kolejne są w fazie przygotowania. To postawi nas na jeszcze silniejszej pozycji w obecnej dekadzie transformacji. Co więcej, w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestujemy łącznie 5,6 mld euro w elektromobilność i kolejne 700 mln euro w cyfryzację. Zapewnimy w ten sposób rentowność firmy i miejsca pracy w przyszłości.
Symbolem nowego rozdziału jest odmieniony design znaku słownego ŠKODA. Zwraca w nim uwagę zwłaszcza wygląd litery S, w którą estetycznie wkomponowano tradycyjnie występujący karon nad literą. Symbol skrzydlatej strzały również został zdefiniowany na nowo. Logo ma teraz uproszczoną konstrukcję i stało się dwuwymiarowe.
Pierwszy krok w stronę przyszłości to prezentacja wyjątkowego modelu – elektrycznej ŠKODY VISION 7S. Ten koncepcyjny SUV jest prekursorem nowego języka projektowania, który w nadchodzących latach będzie decydował o wyglądzie kolejnych modeli. Łączy on w sobie precyzję, funkcjonalność i autentyczność i odznacza się wyraźnymi, zredukowanymi liniami. Charakterystyczne elementy nowego designu obejmują nowy przód z tzw. Tech-Deck Face i ekologiczne materiały we wnętrzu.
– Minimalistyczny, funkcjonalny design daje poczucie bezpieczeństwa i emanuje siłą, a jednocześnie poprawia aerodynamikę pojazdów, które w przyszłości dodamy do naszego portfolio – mówi Oliver Stefani, szef ŠKODA Design.
Kolejny elektryczny model to także sygnał, że marka stawia na e-mobilność. Do 2026 roku na rynek trafią trzy kolejne całkowicie elektryczne modele. W planach jest samochód o mniejszych rozmiarach, a także kompaktowy SUV i siedmiomiejscowe auto rodzinne. ŠKODA VISION 7S, z zasięgiem ponad 600 kilometrów i mocą ładowania 200 kW, stanowi ciekawą zapowiedź siedmiomiejscowego elektrycznego SUV-a.
Koncepcyjny elektryczny SUV oferuje dużo miejsca dla maksymalnie siedmiu pasażerów i charakterystyczne funkcje zwiększające komfort podróżowania. Model ma wytrzymałe podwozie i aerodynamiczne linie dachu zwiększające jego wydajność. Przełomowe wnętrze elektrycznej ŠKODY VISION 7S charakteryzuje się wykorzystaniem ekologicznych materiałów i interaktywnymi powierzchniami. SUV oferuje pasażerom dwie różne konfiguracje przestrzeni: tryb jazdy oraz tryb relaksu, w którym poszczególne elementy – kierownica, zestaw wskaźników, centralny ekran i fotele – zmieniają pozycję, tworząc dodatkową przestrzeń i zwiększając komfort.
ŠKODA dąży do tego, aby do 2030 r. w Europie udział modeli całkowicie elektrycznych w sprzedaży marki wyniósł ponad 70%. W fazie przejścia na elektromobilność marka wzmacnia także swoje portfolio modeli z wysokowydajnymi silnikami spalinowymi. W drugiej połowie 2023 r. zaprezentuje nową generację modeli SUPERB i KODIAQ. Odświeżona ŠKODA OCTAVIA pojawi się w 2024 r.