Ulepszone układy napędowe
Oprócz zmian wizualnych, w samochodach wprowadzono również ulepszenia techniczne. Zamiast aut Enyaq 80 i Enyaq 80x, pojawiły się odpowiednio nowe modele Enyaq 85 i Enyaq 85x – dostępne także w wersji Coupé. Zmiana oznaczenia wariantu wydajności wynika z zastosowania nowego silnika elektrycznego na tylnej osi i zoptymalizowanego układu zarządzania akumulatorem trakcyjnym. Dzięki tym rozwiązaniom samochody z nowego roku modelowego będą miały zwiększony zasięg oraz prędkość ładowania, co zapewni jeszcze większy komfort użytkowania.
Škoda Enyaq 85 będzie mogła pokonać do 561 kilometrów na jednym ładowaniu w cyklu WLTP. Ładowanie akumulatora od 10% do 80% pojemności zajmie jedynie 28 minut. Ulepszona wersja Coupé będzie dysponować zasięgiem do 570 kilometrów oraz silnikiem na tylnej osi z maksymalną mocą wyjściową do 210 kW (285 KM) (do 150 kW i 204 KM w poprzedniej wersji). Škoda Enyaq 85 będzie przyspieszać od zera do 100 km/h w 6,7 sekundy.
Model Enyaq 85x z napędem na cztery koła również ma nową moc wyjściową 210 kW (285 KM) i osiąga 100 km/h w 6,6 sekundy. Ponadto Škoda Enyaq 85x będzie mogła przejechać do 535 kilometrów na jednym ładowaniu, a wersja Coupé - aż 542 km. Szczytowa moc ładowania osiągnie do 175 kW, co oznacza skrócenie trwania tego procesu (z 10% do 80%) do zaledwie 28 minut.
Škoda Enyaq RS również otrzymuje sporo zmian. W przypadku tego usportowionego wariantu kierowcy będą mieć do dyspozycji 250 kW (340 KM), a przyspieszenie od zera do 100 km/h zajmie zaledwie 5,5 sekundy w obu wariantach nadwozia. Zasięg modelu wzrośnie do 540 kilometrów oraz 547 kilometrów w wariancie Coupé.
Prędkość maksymalna wszystkich wersji modelu wynosi teraz 180 km/h. Jest to możliwe dzięki nowym silnikom elektrycznym o wyższym momencie obrotowym, które pozwalają na różne ustawienia przełożeń przy zachowaniu lub poprawie dynamiki.
– Ważną innowacją wprowadzoną w modelach Enyaq 85 planowanych na 2024 rok i nowocześniejszych, jest możliwość wstępnego podgrzania akumulatora. Funkcja ta może być uruchomiona automatycznie, gdy użytkownik wprowadzi w nawigacji trasę do ładowarki o dużej mocy (HPC), jednak można ją też aktywować ręcznie w systemie Infotainment samochodu – dodaje Jaromír Mendl.