Dźwignia zmiany biegów lub selektor automatycznej skrzyni biegów na konsoli środkowej to coś, do czego większość z nas jest przyzwyczajona. Superb czwartej generacji i SUV Kodiaq drugiej generacji zrywają jednak z tą tradycją. Selektor automatycznej skrzyni biegów, który jest jedynym wyborem w tych samochodach, został przeniesiony za kierownicę.
Powód jest prosty: efektywniejsze wykorzystanie przestrzeni wewnątrz samochodu. „Przenosząc selektor za kierownicę, poprawiamy ergonomię dla kierowcy, jednocześnie czyniąc przestrzeń konsoli środkowej bardziej praktyczną dla wszystkich pasażerów samochodu. Jest to zgodne z DNA marki Škoda” - mówi Radoslav Horák, odpowiedzialny za koncepcyjny projekt wnętrza czeskiego producenta samochodów.
„Nasza marka koncentruje się na praktyczności, a usunięcie dźwigni zmiany biegów z konsoli środkowej oznacza, że możemy wykorzystać przestrzeń między fotelami do przechowywania i innych funkcji. Jest to również krok w kierunku symetrycznego projektu wnętrza, w którym środkowa sekcja nie służy tylko kierowcy, ale wszystkim pasażerom samochodu” - dodaje projektant wnętrz Dimitrios Darkoudis.