Najpopularniejsze modele w ujęciu globalnym
W 2023 roku najlepiej sprzedającym się pojazdem Škody na całym świecie pozostał model Octavia (191 900; +36%). Na podium ponownie pojawił się także SUV Kamiq (116 500; +21%) oraz Škoda Kodiaq (105 900; +12,1%).
Znaczny wzrost w ujęciu globalnym odnotowała w pełni elektryczna rodzina Enyaq. Liczba dostaw modeli zwiększyła się w 2023 roku o ponad 50%, osiągając pułap 81 700 aut. Wynik ten podkreśla skuteczność strategii elektryfikacji producenta. W ubiegłym roku Škoda Enyaq była najlepiej sprzedającym się pojazdem elektrycznym na rynku krajowym w Czechach i na Słowacji oraz znalazła się w pierwszej piątce bestsellerów w kilku krajach europejskich, w tym w Szwajcarii, Niemczech, Finlandii, Norwegii i Holandii.
– Nasi klienci przemówili i jestem naprawdę wdzięczny za ich zaufanie. Ciężka praca pracowników, którzy projektują, budują i sprzedają nasze samochody, przyniosła imponujący wynik dostaw, pomimo wielu wyzwań gospodarczych i rynkowych minionego roku. Rosnący popyt na nasze linie modelowe potwierdza efektywność strategii, w ramach której oferujemy klientom wybór między spalinowymi, czysto elektrycznymi i hybrydowymi układami napędowymi. Realizujemy to w trakcie coraz silniejszego skupienia na e-mobilności, z nadchodzącym portfolio sześciu nowych całkowicie elektrycznych modeli - począwszy od Elroqa jeszcze w tym roku. Nasz model biznesowy jest solidny. Pozostajemy skupieni na tym, czego chcą nasi klienci i na ciągłym zwiększaniu naszej zdolności do szybkiego reagowania na rynek, w tym inwestowania w ciągły rozwój naszych pracowników, aby zabezpieczyć przyszłość marki – mówi Klaus Zellmer, Dyrektor Generalny Škoda Auto.