Korzyści z samochodów elektrycznych

eMobilność Škody to szereg zalet, których wraz z rozwojem rewolucji elektrycznej będzie przybywać.

Dowiedz się więcej

Ładowanie

Ładowanie samochodu elektrycznego jest równie naturalne, jak ładowanie smartfona.

Ładowanie w domu

Technologia akumulatorów


Zarówno w hybrydach typu plug-in (PHEV), jak i pojazdach w pełni elektrycznych (BEV) akumulatory są tak zintegrowane, by zapewniać maksymalizację przestrzeni. Akumulatory PHEV zajmują przestrzeń zwykle przeznaczoną na zbiornik paliwa, pozostawiając tyle samo miejsca co w klasycznych autach.

Recykling akumulatorów litowo-jonowych ma kluczowe znaczenie dla branży motoryzacyjnej. Wraz z rozwojem samochodów elektrycznych Škody wzrasta produkcja akumulatorów litowo-jonowych, napędzając tym samym popyt na surowce i pobudzając rozwój skuteczniejszych metod recyklingu.

Nawet po spadku żywotności akumulatora w samochodzie recykling nie jest jedyną opcją. Akumulatory te można przekształcić w urządzenia do magazynowania energii, a dzięki temu ogólna żywotność akumulatora zostanie przedłużona o wiele lat. Innymi słowy, nasze akumulatory mogą dostać drugie życie.

Wprowadzając model Škoda Enyaq iV, Škoda kontynuuje kampanię elektromobilności, której realizację zapoczątkowały pod koniec 2019 r. modele Škoda Citigoe iV oraz Škoda Superb PHEV. Kampania modelowa zakłada wprowadzenie na rynek od 2019 r. do końca 2022 r. ponad dziesięciu częściowo lub całkowicie elektrycznych modeli iV. Oznacza to, że Škoda wkracza w erę elektromobilności w idealnym czasie; 125 lat od założenia firmy koncepcja ta staje się integralną częścią DNA Škody.

Przesunięcie dźwigni z położenia D w dół włącza hamowanie regeneracyjne – tryb B. Można go też włączyć na kierownicy za pomocą łopatek. Po zwolnieniu pedału przyśpieszenia funkcja hamowania silnikiem elektrycznym spowalnia samochód i jednocześnie odzyskuje energię hamowania. Energia ta jest następnie magazynowana w akumulatorze litowo-jonowym do późniejszego wykorzystania, np. do elektrycznego napędzania pojazdu.

Jak wiadomo z innych modeli, w naszych samochodach mamy funkcję Škoda Connect. Za jej pomocą można ustawić cel podróży, a jeżeli zabraknie energii, aplikacja poprowadzi do najbliższego punktu ładowania i zarezerwuje czas niezbędny do ładowania.

Do prędkości około 30 km/h emitowany jest specjalny dźwięk, aby ostrzegać przechodniów o zbliżającym się pojeździe. Urządzenie do wytwarzania dźwięku znajduje się pod przednim błotnikiem.

Kiedy tradycyjny pojazd hamuje, energia kinetyczna generowana przez klocki hamulcowe przekształcana jest na ciepło i rozpraszana. W pojazdach hybrydowych energia kinetyczna powstająca podczas hamowania jest przekształcana w elektryczność (silnik elektryczny pracuje jako prądnica) i magazynowana w akumulatorze w postaci energii chemicznej. Energia magazynowana w ten sposób może być następnie wykorzystana do przyśpieszania lub jazdy ze stałą prędkością.

Najczęściej zadawane pytania


Maksymalny zasięg to aż 570 kilometrów, która doskonale nadaje się zarówno na krótkie, jak i długie trasy.

Oczywiście. Przełączanie z trybu elektrycznego na hybrydowy jest proste, a łączny zasięg napędu elektrycznego i spalinowego to 930 kilometrów.

Auto elektryczne możesz ładować, korzystając ze zwykłego gniazdka w domu lub w pracy, a także korzystając z ciągle rozrastającej się sieci publicznych punktów ładowania, w tym superszybkich stacji z prądem stałym.

Auto ma silnik o mocy aż do 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 310 Nm. Ten mement obrotowy dostępny jest w całości zaraz po ruszeniu, co skutkuje świetną dynamiką i przyśpieszeniem. Škoda Enyaq może przyśpieszyć od zera do setki w 6,6 sekundy.

Prąd jest tańszy niż paliwo, a mniej skomplikowana budowa auta elektrycznego zwiększa jego niezawodność. Koszty użytkowania i serwisowania będą więc bardzo atrakcyjne. Do tego dochodzi oszczędność związana z faktem, że w wielu miastach samochody elektryczne mogą parkować za darmo w strefach płatnego parkowania.

Oprócz bezpłatnego parkowania w wielu miastach samochody elektryczne mogą legalnie korzystać z buspasów, co kierowca doceni zwłaszcza w godzinach szczytu. Za przywilej uważamy też przyjemność z jazdy cichym, dynamicznym i bezemisyjnym pojazdem.

Litowo-jonowy akumulator Škody Superb PHEV czerpie energię z hamowania, a także z pracy silnika spalinowego, ale ponieważ jest to hybryda typu plug-in, baterię ładować można również bezpośrednio z gniazdka.

Skorzystaj z superszybkiego punktu ładowania z prądem stałym – akumulator będzie napełniony w 80% już po 40 minutach od podłączenia.

W Škodzie Enyaq akumulator znajduje się w podwoziu, co obniża środek ciężkości pojazdu i sprawia, że lepiej się prowadzi. W Škodzie Superb iV bateria także została umieszczona w podwoziu, konkretnie pod tylnymi siedzeniami, w sąsiedztwie zbiornika paliwa.

Model Škoda Enyaq można ładować prądem przemiennym maks. 11 kW i prądem stałym maks. 125 kW.

Dowiedz się, co o elektromobilności mówią specjliści

 Czy samochód elektryczny daje tyle samo przyjemności z jazdy, co spalinowy?

 Czy samochody elektryczne są bezemisyjne?

 Napęd alternatywny – co to takiego?

 Jakie korzyści płyną z jazdy samochodem elektrycznym?

 Jak działa samochód elektryczny?

 Jaki jest zasięg samochodu elektrycznego i od czego on zależy?

 Ile trwa ładowanie samochodu elektrycznego?

 Czy można ładować samochód elektryczny w domu?

Jak działa hybryda plug-in i ile ma silników?

Jaki jest zasięg hybrydy plug-in i od czego zależy?

W czym hybryda plug-in jest lepsza od zwyczajnej hybrydy?

Czy zimą zasięg na akumulatorach się zmniejsza?

Co to są samochody hybrydowe i jakie są ich rodzaje?

Dlaczego samochód hybrydowy jest bardziej ekologiczny od spalinowego?

Czy bać się o awaryjność napędu hybrydowego i trwałość akumulatora?

Czy mogę ładować mój samochód w domu?

Škoda Enyaq

Zapisz się i otrzymuj informacje o modelu jako pierwszy!