Biorąc pod uwagę pojemność zbiornika paliwa – 50 litrów, pojemność akumulatorów - 13 kWh i średnie zużycie paliwa – 1,9 l/100 km. Deklarowany przez producenta zasięg Škody Superb iV to 930 km na jednym tankowaniu. Robi wrażenie.
Jednak wydawać by się mogło, że zasięg hybrydy plug-in w bezpośredni sposób zależy od pojemności akumulatora. Im większa, tym dalej zajedziemy. Zgoda, ale zasięg można wydłużyć umiejętnie obchodząc się z pedałem przyspieszania, a w przypadku hybrydy plug-in także i hamulca. To nic innego jak rekuperacja, czyli odzysk energii w trakcie zwalniania.
Efekt jest taki, jakbyśmy hamowali silnikiem, a cała odzyskana w ten sposób energia trafiała prosto do akumulatorów. Odpowiada za to silnik elektryczny. To zadziwiające, ale także podczas równomiernej jazdy np. na autostradzie, część energii jest odzyskiwana i zasila akumulatory. Wystarczy zdjąć nogę z gazu by poczuć, jak auto wyhamowuje i to bez użycia hamulców.
Na zasięg na prądzie elektrycznym wpływ ma także to, jak często ładujemy naszą hybrydę plug-in. Wyobraźmy sobie sytuację, w której mamy do dyspozycji gniazdko w domu i gniazdko w pracy. Wtedy jesteśmy w stanie jeździć na prądzie w trybie bezemisyjnym przez zdecydowaną większość czasu. A to bezpośrednio wpływa na oszczędność pieniędzy (pełne ładowania akumulatorów to ok. 8 zł) i mniejszą emisję spalin.
Dodatkowo zasięg wydłużyć może styl jazdy. To trochę tak jak w przypadku jazdy tradycyjnym autem z silnikiem spalinowym. Zasady Eco Drivingu potrafią zdziałać cuda. Liczą się sposób jazdy oraz umiejętność przewidywania tego co przed nami.
Poznaj bliżej Škodę Superb iV