Wszystkie produkowane obecnie modele Škody z silnikami TSI wyposażone są w funkcję Start-Stop. Dzięki niemu wyłączają silnik na światłach lub w korku.
Start-stop to złożona funkcja odpowiadająca za wyłączenie silnika po zatrzymaniu samochodu – na przykład gdy stoimy na światłach. To nie wszystko! Warto pamiętać, że silnik nie jest wyłączany w każdych warunkach. Komputer sterujący jego pracą dba, by nie odbywało się to ze szkodą dla jednostki napędowej.
Start-Stop to złożona funkcja odpowiadająca za wyłączenie silnika po zatrzymaniu samochodu - na przykład gdy stoimy na światłach. To pozwala przede wszystkim zaoszczędzić paliwo. Start-Stop ponownie włączy silnik gdy tylko wciśniemy pedał sprzęgła, by wrzucić bieg - działa natychmiastowo, bez naruszenia komfortu!
Wyłączy silnik przy odpowiedniej temperaturze i zachowaniu zalecanego poziomu naładowania akumulatora. Każdy samochód z Start-stop ma inny akumulator oraz alternator pozwalający na odzyskiwanie energii podczas hamowania. Za bezpieczeństwo turbosprężarki odpowiada elektryczna pompa cieczy chłodzącej wymuszająca obieg cieczy po wyłączeniu silnika.
Start-Stop sprawdza się szczególnie w ruchu miejskim, gdzie oszczędności będą po prostu największe - mogą sięgać nawet 15%! Oczywiście wszystko zależy od tego, w jakich warunkach poruszasz się na co dzień. Zyskuje na tym również środowisko ze względu na zmniejszoną emisję spalin.
Umów się na jazdę próbną!