WLTP vs. NEDC
• około 50% dłuższy czas cyklu • ponad dwukrotnie większa odległość cyklu • 131 km/h – wyższa maksymalna prędkość • 47 km/h – wyższa średnia prędkość • połowa czasu na biegu jałowym
Legenda do mapy:
Zielony - Unia Europejska (28 krajów)
Jasnoszary - pozostałe 4 kraje europejskie (Szwajcaria, Liechtenstein, Norwegia, Islandia)
Czarny - kraje kandydujące: Turcja (WLTP dotyczy importowanych pojazdów: w przypadku pojazdów produkowanych lokalnie obowiązuje NEDC), Izrael i regiony peryferyjne UE. Wciąż nie ustalono Wyspy Réunion, Martyniki, Gwadelupy, Gujany Francuskiej, St. Martin, Majotty
Ciemnoszary - częściowa realizacja (planowana): Korea Południowa, Japonia (WLTP bez fazy testowej "extra-high"), Indie, Chiny (tylko emisje CO2, NEDC jest wykorzystywane do danych dotyczących konsumpcji)
• około 50% dłuższy czas cyklu • ponad dwukrotnie większa odległość cyklu • 131 km/h – wyższa maksymalna prędkość • 47 km/h – wyższa średnia prędkość • połowa czasu na biegu jałowym
WLTP wymaga wyższej masy pojazdów (15% maksymalnej ładowności pojazdu).
Zasięg dla samochodów elektrycznych lub zasięg w trybie elektrycznym dla hybryd typu Plug-In może się różnić w zależności od wersji i wyposażenia oraz zamontowanych akcesoriów. W praktyce rzeczywisty zasięg różni się w zależności od stylu jazdy, prędkości, korzystania z dodatkowych odbiorników energii, temperatury zewnętrznej, liczby pasażerów, obciążenia ładunkiem i topografii terenu.
Poznaj bliżej wybraną Škodę i zabierz ją w trasę